poniedziałek, 17 października 2016

Zdrowe praliny



Na niedziele do kawy nic nie upiekłam, a dzieciaki w poszukiwaniu słodkości buszowały w kuchni. No, że ja prawie nie kupuje gotowych łakoci, szybko przybiegły do mnie z zapytaniem "mamo, mamo czy w domu jest coś słodkiego". Wiedziałam, że nic nie mam, zajrzałam do szafki zboczyłam suszone śliwki i figi i pomysł naradził się błyskawicznie. A najlepsze w tym przepisie jest to, że praliny można skonsumować od razu
 są smaczne i zdrowe.
No i niedziela została uratowana :)

Składniki:
100 g orzechów nerkowca
50 g suszonej figi
50 g suszonej śliwki
50 g wiórków kokosowych
2 łyżeczki płynnego oleju kokosowego
Dodatkowo:
kakao, wiórka kokosowe


Wszystkie składniki umieścić w blenderze i miksować na najwyższych obrotach ok 2 minuty. Z gotowej masy formować nieduże kulki (ok 19 sztuk ). Praliny obtoczyć w kakao, wiórkach kokosowych. Można je schłodzić w lodówce. Przechowywać w metalowej puszce.

1 komentarz: