środa, 15 października 2014

Ciasto cielak


Cóż mogę napisać..., to jest jedno z najlepszych ciast z dodatkiem twarogu. Jest mega wilgotne i można je jeść w dużych ilościach :) przynajmniej ja tak potrafię :) Nie będę się rozpisywać za dużo, po prostu je upieczcie :)

Składniki na ciemną masę:
2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
3/4 szklanka oleju
1 szklanka mleka
2 jajka
3 łyżki kakao
2 łyżki dżemu (użyłam porzeczkowego)
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wszystkie składniki wrzucamy do miski i miksujemy na jednolitą masę.

Masa twarogowa:
50 dag twarogu
125 g masła
2 duże jajka
1 szklanka cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej

Twaróg przecisnąć przez praskę. Cukier utrzeć z masłem i żółtkami a następnie dodawać partami twaróg. Dokładnie zmiksować. Kolejno dodajemy mąkę ziemniaczaną. Na koniec dodać ubitą pianę z białek i delikatnie wymieszać.

Ciemne ciasto wylać na blaszkę o wymiarach 20 cm x 30 cm wysmarowaną masłem i obsypaną bułką tartą. Na to nakładać łyżką masę serową (punktowo). Wkładamy do nagrzanego piekarnika w temp. 160-170°C. Pieczemy przez 1 godzinę i 10 minut,  do tzw. suchego patyczka. Czas pieczenia zależy od Waszych piekarników. Ja zawsze sprawdzam po godzinie czy ciasto się upiekło.



43 komentarze:

  1. Obłęd! Uwielbiam takie ciasta. Na pewno upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. przymierzam się do tego ciasta i ciągle robię inne, a wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  3. Cielaczka robiłam już nie raz, jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachwyca wyglądem. Poproszę kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda super i smakuje wyśmienicie :)
    U mnie takie ciacho stoi pod nazwą "Sernik czeski" :D
    Robiłam je o tutaj -> http://zdrowyjezyk.blogspot.com/2013/07/serniczek-czeski.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odkąd pamiętam zawsze gdy mama piekła je na niedzielę szukała w starych gazetach przepisu na "Izaurę" i pod taką nazwą ja znam to ciasto. Co nie zmienia faktu, że jaką nazwę by nie miało i tak jest jednym z moich ulubionych :)

      Usuń
    2. U mnie też mówiło się na to ciasto Izaura 😉😋😋

      Usuń
  6. Może lepiej jednak nie zjadać dużych ilości ciasta... ;) Ale wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Asiu, dziękuję za przypomnienie! Kiedyś bardzo często go piekłam, ale jakoś tak o nim zapomniałam. Teraz to muszę upiec cielaka, koniecznie!!! Twoje wygląda przepięknie i smacznie!
    miłego dnia, buziaki

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam je kiedyś, tylko z nieco innego przepisu. Smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nazwa niezachęcająca ale wygląd już zdecydowanie tak!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jadłam jeszcze takiego ciasta……muszę spróbować ….i to koniecznie
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja Babcia robi takie ciasto, jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nazwę ma doprawdy uroczą :)
    A wygląda kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaka ładna nazwa :) Wygląda pysznie i jestem pewna że tak też smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  14. witam, będę piekła to ciasto, powiedz jakiego twarogu użyłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie na wagę (z kostki) nie z wiaderka.Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. ok, dzięki, to jest właśnie ważne, dam znać, pozdrówka :)

      Usuń
  15. Ja używam twaróg z wiaderka i wychodzi wyśmienite!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. te ciasto tez nazywają izaura

    OdpowiedzUsuń
  17. Jedno z moich ulubionych!!!dziekuje za przepis!!

    OdpowiedzUsuń
  18. kojarzy mi się z dzieciństwem- moja mama ma zacięcie do takich ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wypróbowane - bardzo puszyste i smaczne! Pozdrawiam-Kasia

    OdpowiedzUsuń
  20. Super wygląda!!! Napewno je zrobię. ☺ A czy można by było dodać kawałki brzoskwini z puszki na białą masę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że raczej nie, nigdy nie próbowałam owoców w tym cieście, ono jest dość ciężkie i myślę że brzoskwinie mogły by opaść. Pozdrawiam

      Usuń
  21. A ja mam pytanie jak ustawiony jest piekarnik góra- dol czy może tylko od dołu Czy jeszcze inaczej ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Ser półtłusty,tłusty czy chudy? Masło roztopione czy miękkie?

    OdpowiedzUsuń
  23. Jutro próbujemy! Mam nadzieję, że tak smakuje jak wygląda ☺

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam przepisalam przepis i bede piekla.Slinka leci

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajne ciasto. Twaróg zawsze mam w lodówce, ale ciasto z tym składnikiem widzę po raz pierwszy... Chętnie upiekę!

    OdpowiedzUsuń
  26. Wczoraj upiekłam. Jest pyszne i proste w przygotowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo mi przykro, ale zmarnowałam tylko produkty - ZAKALEC...NIE POLECAM.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogło nie wyjść z wielu powodów, nie podawaj się :)

      Usuń
  28. Co z dżemem? Nie ma w przepisie jak użyć dżem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest napisane wszystkie składniki wrzucić do miski i zmiksować. Pozdrwiam

      Usuń
  29. Mi nie wyszedł..

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja właśnie zabieram się za zrobienie tego ciasta :). Kupiłam nawet tutaj https://duka.com/pl/agd/miksery niedawno nowy mikser i mam nadzieję, że ciasto się uda :)

    OdpowiedzUsuń