czwartek, 19 grudnia 2013

Przywieszki świąteczne z masy solnej


Ogarnęła mnie mania świątecznych dekoracji, co prawda święta tuż tuż, ale zachęcam was do zrobienia takich przywieszek na choinkę i nie tylko. Ja już podarowałam kilkanaście w prezencie i wszystko musiałam zacząć od początku. Pomysłem zainspirowałam się od mojej przyjaciółki - Martusia dziękuję. Wystarczy trochę masy solnej i zabawa przednia, ale ile przy tym radości. Naprawdę polecam.



Masa solna
2 szklanki mąki pszennej
2 szklanki soli
1 szklanka wody dość ciepłej
Dodatkowo:
słomka (wycinamy dziurkę na sznurek)
foremki do ciastek (moje z Ikei)
farba w sprayu ( u mnie czerwona i srebna)
tasiemki, lamówki (wszystko co macie w domu: pieprz, goździki, posypka do ciasta - perełki, mak itp.)
klej vikol (niezastąpiony u mnie w domu)
sznurek jutowy

Wszystkie składniki ze sobą połączyć tak, żeby masa była gładka. Wycinamy foremkami wzory i suszymy w piekarniku ok. 3-4  godzin lub więcej w tem.90 -100C. Nie skuście się na wyższą temperaturę bo masa może popękać. Później już zostaje ozdabianie- najprzyjemniejsza część :)






1 komentarz: