sobota, 21 grudnia 2013

Bułeczki jogurtowe z makiem

Dziś przepis, który mnie zachwycił. Są to bułeczki jogurtowe - robię jej trzeci raz w przeciągu dwóch tygodni. Pochodzi z mojego ulubionego bloga Moje wypieki. Wypróbujcie, a nie pożałujecie. Moje dzieci uwielbiają te bułeczki pachnące jogurtem i masłem. Pyszne z konfiturą lub miodem lub po prostu z tym, na co macie ochotę.

Składniki:
500 g mąki pszennej (ja użyłam chlebowej typ 650)
1 łyżka cukru
1,5 łyżeczki soli
7 g drożdży suchych (jedno opakowanie)
200 g jogurtu (najlepiej gęstego)
120 ml mleka
60 g  miękkiego masła
1 jajko

Dodatkowo:
1 jajko 
mak (w oryginalnym przepisie jest sezam)

Ważne: wszystkie składniki muszą mieć temperaturę pokojową.

Wszystkie składniki zagnieść (podczas wyrabiania nie podsypywać mąką) i postawić do wyrośnięcia o 1,5 godziny. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Po tym czasie formować bułeczki - urywam kawałek ciasta spłaszczam i zawijam do środka, następnie kładę zwiniętą stroną na blaszkę w odstępie 1 cm jedna od drugiej - po upieczeniu bułeczki się ze sobą zetkną. Można je ułożyć w większych odstępach (jedna bułeczka powinna ważyć ok. 70-80 g). Wychodzi 12 sztuk. Odkładam bułeczki do kolejnego wyrośnięcia ok. 40-50 minut. Po tym czasie smaruje bułeczki jednym rozmąconym jajkiem i posypuje makiem. Wstawiam do nagrzanego piekarnika na 190 stopni na 15- 20 minut. Studzić na kratce.









3 komentarze:

  1. Boskie!!! Jak z najlepszej piekarni. Poproszę na następną biesiadę:)))
    ps. Właśnie przypaliłam ciastka;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje i nie omieszkam ich zrobić dla Was :) przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto mi nie rośnie!, :(

    OdpowiedzUsuń